Ke stažení
Reklamační řád
Tento reklamační řád se vztahuje na prodej zboží panem Josefem Mrázem IČO: 19941340, se sídlem Vrbická 423/122, 713 00 Slezská Ostrava-Heřmanice (dále jako „prodávající“).
1. Záruka za jakost
1.1 Prodávající odpovídá kupujícím, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícím, že v době, kdy kupující věc převzal:
1.1.1 má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání takové vlastnosti, pak takové, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy prodávajícího a/nebo výrobce;
1.1.2 se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá;
1.1.3 je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
1.1.4 vyhovuje věc požadavkům právních předpisů.
1.2 Kupující je povinen při osobním převzetí od prodávajícího zkontrolovat přebírané zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
1.3 Kupující je povinen při převzetí od přepravce řádně zkontrolovat stav přebíraného zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů podle přepravního listu.
2. Způsob uplatnění reklamace
2.1 Práva kupujícího z vadného plnění (dále jako „reklamace“) musí být uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem.
2.2 Kupující má právo uplatnit reklamaci u prodávajícího, a to v jeho sídle podnikání.
2.3 Prodávající je povinen zabezpečit přítomnost pracovníka pověřeného přijímat reklamace po celou provozní dobu.
2.4 Kupující má právo uplatnit reklamaci u osoby, která je k tomu určena v příslušném záručním listě a/nebo v příslušném daňovém dokladu, je-li určena osoba v místě prodávajícího nebo v místě kupujícímu bližším.
2.5 Kupující je povinen při reklamaci doložit datum koupě daného zboží, a to zejména předložením příslušného daňového dokladu a/nebo záručního listu, popř. jiným vhodným způsobem.
2.6 Kupující nemá právo uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva k kupní ceně daného zboží.
3. Lhůty pro uplatnění a vyřízení reklamace.
3.1 Poskytl-li prodávající nad rámec zákonných povinností (zejména zákoné lhůty) záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud záruční list nebo smlouva nestanoví jinak.
3.2 Lhůta pro uplatnění reklamace začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, který je uveden v daňovém dokladu nebo na záručním listě či jiném tomu odpovídajícím dokumentu.
3.3 Záruční lhůta pro spotřebitele činí pro nové zboží 24 měsíců.
3.4 Prodávající poskytuje záruku kupujícím, který není spotřebitelem (tj. pro podnikatele), v případě, že je to v daňovém dokladu uvedeno.
3.5 U spotřebního zboží je kupující oprávněn uplatnit právo v vad pouze do data vyznačeného na obalu takového zboží, je-li tato lhůta kratší než lhůta uvedená v odst. 3.3 tohoto reklamačního řádu.
3.6 Kupující je povinen reklamovat zboží bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že je na zboží vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví.
3.7 Reklamuje-li kupující zboží oprávněně, neběží lhůta pro reklamaci po dobu, po kterou je zboží v opravě, a kupující jej nemůže užívat.
3.8 Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno datum a místo uplatnění reklamace, charakteristika vytčené vady, požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob, jakým bude kupující informován o jejím vyřízení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Marne uplynulá tuto lhůtu se považuje za podstatné porušení smlouvy. Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit.
3.9 Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace.
3.10 V případě neúspěšné reklamace má kupující právo na výměnu zboží neběží nová lhůta pro uplatnění práva v záručním plnění, ale pokračuje běh lhůty záručního zboží.
4. Výjimky z odpovědnosti za vady.
4.1 Prodávající neodpovídá za vady zboží v následujících případech:
4.1.1 je-li vada na zboží v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny;
4.1.2 je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením zboží;
4.1.3 vada na zboží vznikla opotřebením způsobeným obvyklým užíváním nebo vyplývá-li to z povahy věci;
4.1.4 je-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží v době převzetí zboží kupujícím;
4.1.5 mechanické poškození zboží;
4.1.6 vada vznikla neodbornou instalací, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží;
4.1.7 provedení nekvalifikovaného zásahu či změna parametrů;
4.1.8 používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je prodejcem nebo výrobcem určeno;
4.1.9 poškození v důsledku vyšší moci.
5. Závěrečná ustanovení
5.1 Ve vztahu ke splnění povinnosti dle §14 zákona č. 634/1992 Sb. prodávající informuje kupujícího o možnosti využít pro případné mimosoudní řešení spotřebitelských sporů Českou obchodní inspekci (www.coi.cz), jež je notifikovaným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů uvedeným na seznamu Evropské komise.
Účinnost
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 2. dubna 2024.